Kraj

Odświeżone "Podróże" sprzedały się w nakładzie ponad 13,5 tys. egz.; wydawca stawia na promocję

Pierwszy numer odświeżonego miesięcznika "Podróże" według szacunków wydawnictwa Murator sprzedano w nakładzie 13,63 tys. egz. W analogicznym okresie ub.r. sprzedaż...

Pierwszy numer odświeżonego miesięcznika “Podróże” według szacunków wydawnictwa Murator sprzedano w nakładzie 13,63 tys. egz. W analogicznym okresie ub.r. sprzedaż listopadowego wydania “Podróży” wynosiła 12,37 tys. egz.

Według Ewy Porębskiej, wiceprezesa zarządu Muratora, to wynik więcej niż zadowalający, biorąc pod uwagę wzrost ceny “Podróży” z 7,90 do 9,95 zł oraz czas pojawienia się na rynku pierwszego odmienionego numeru – w listopadzie, poza sezonem wyjazdów urlopowych.

– Ze względu na wzrost ceny spodziewaliśmy się nawet spadku sprzedaży – dodaje Porębska. Plany wydawnictwa nie zakładają wzrostu sprzedaży, lecz stworzenie produktu, który mógłby zainteresować bardziej wymagających czytelników oraz pozwalałby na poszerzenie oferty dla reklamodawców z nowych branż oferujących produkty markowe i luksusowe.

Obecnie każde wydanie pisma wspierane jest działaniami autopromocyjnymi. Większe akcje reklamowe planowane są na przyszły rok. Wydawca nie podaje na razie szczegółów na ten temat. (JD)