Kraj

PIERWSZE BADANIA MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO W POLSCE

Po raz pierwszy w Polsce, z inicjatywy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, przygotowano kompleksowe badanie na temat marketingu bezpośredniego, którego realizacją zajął...

Po raz pierwszy w Polsce, z inicjatywy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, przygotowano kompleksowe badanie na temat marketingu bezpośredniego, którego realizacją zajął się TNS OBOP. Badanie przeprowadzono wśród tysiąca polskich firm. Badania pokazują, że zwiększa się rola marketingu bezpośredniego w stosunku do innych działań marketingowych. Grupa 59 proc. badanych stwierdziła, że w ciągu ostatnich trzech lat zwiększył się ogólny udział marketingu bezpośredniego w porównaniu ze wszystkimi innymi działaniami marketingowymi. Ok. 30 proc. firm deklaruje, że w ciągu najbliższego roku skorzysta z działań marketingu bezpośredniego. Spośród wszystkich technik marketingu bezpośredniego najczęściej wykorzystuje się przesyłki bezpośrednie – 81 proc., Internet – 49 proc., ogłoszenia zwrotne w prasie – 48 proc., katalogi – 41 proc., i strony www – 42 proc. Rzadziej firmy wykorzystują telemarketing – 26 proc., czy inserty prasowe – 9 proc. Wśród firm, które stosują Internet jako narzędzie marketingu bezpośredniego, najczęściej stosowane są strony www – 88 proc., e-mailing – 65 proc., oraz reklamy online – 22 proc. Średni udział wydatków na marketing bezpośredni w stosunku do ogółu wydatków marketingowych wyniósł w ub.r. 18,6 proc. Nie ujawniono wysokości budżetu poniesionego na realizację badania. Planuje się, że badanie będzie wykonywane cyklicznie. (MKS)