Kraj

Leroy Merlin zamyka Conforamy; rebranding w przyszłym roku

Leroy Merlin zamknął trzy sklepy Conforama, które przejął w połowie br. - Sklepy będą otwarte ponownie pod logo Leroy Merlin...

Leroy Merlin zamknął trzy sklepy Conforama, które przejął w połowie br. – Sklepy będą otwarte ponownie pod logo Leroy Merlin w przyszłym roku, ale jest zbyt wcześnie, aby podawać dokładny termin – mówi Anna Romaniecka-Mankiewicz, dyrektor ds. korporacji Leroy Merlin Polska. Wiadomo jedynie, że pierwszy zostanie uruchomiony market w podwarszawskich Jankach. W pozostałych dwóch lokalizacjach – Warszawie i Katowicach – konieczne będzie opracowanie nowych konceptów sklepu, bo przejęte lokale mają mniejszą powierzchnię niż markety Leroy Merlin, a ten na Śląsku jest dodatkowo dwupoziomowy.

W zamkniętych właśnie Conforamach pracowało łącznie ponad 200 osób. – Cały ten personel otrzymał propozycję pracy w Leroy Merlin, z czego 80 proc. osób z niej skorzystało – mówi Anna Romaniecka-Mankiewicz.

Rebrandingowi będzie towarzyszyć kampania, ale jej szczegóły jeszcze nie są znane.

Kwota przejęcia Conforamy przez Leroy Merlin szacowana jest na 45 mln euro. Właścicielem sklepów sieci Conforama była dotychczas francuska grupa PPR, do której we Francji należy m.in. sieć Fnac zajmująca się sprzedażą książek, muzyki, filmów, multimediów i elektroniki. Przychody firmy na naszym rynku w ub.r. zamknęły się kwotą 24 mln euro, co stanowiło ok. 1 proc. przychodów sieci na świecie.

W ub.r. Conforama przeszła relaunch. Z dyskontu sprzedającego meble, wyposażenie wnętrz i AGD oraz RTV stała się sklepem z ofertą z wyższej półki, redukując jednocześnie ofertę elektroniki. (TW)