Kraj

Według AGB w 2008 r. oglądaliśmy mniej TV

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w 2008 r. oglądaliśmy telewizję krócej względem roku poprzedniego. W 2008 r....

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w 2008 r. oglądaliśmy telewizję krócej względem roku poprzedniego. W 2008 r. spędziliśmy średnio dziennie przed telewizorem 3 godz. 52 min (w 2007 r. 4 godz. i 1 min).

Pod względem udziałów widowni w rynku telewizyjnym na pierwszym miejscu znalazła się stacja TVP1 – 22,63 proc. (spadek o 0,57 punktu procentowego w porównaniu z 2007 r.), na drugim miejscu TVP2 – 16,83 proc. (spadek o 1,16 punktu procentowego), na trzecim miejscu TVN – 16,73 proc. (wzrost o 0,27). Czwarte miejsce zajęła stacja Polsat – 15,42 proc. (spadek o 1,34).

Wśród stacji telewizyjnych w porównaniu z 2007 r. sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął TVN – 2,81 mld zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajął Polsat, który zarobił 2,17 mld zł). Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wpływami 2,74 mld zł (w ub.r. drugie miejsce zajął TVN z wpływami 2,17 mld zł). Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP1 z wpływami 1,48 mld zł, TVP2 – 0,98 mld zł (w ub.r. trzecie miejsce zajęła stacja TVP1 z wpływami 1,55 mld zł, natomiast czwarte TVP2 – 1,08 mld zł).

Wśród najchętniej oglądanych w 2008 r. programów znalazły się relacje z Euro 2008, serial “M jak miłość” i “Teleexpress”. (DD)