Kraj

Z połączenia Getin Banku i Noble Banku powstanie Getin Noble Bank

Getin Holding, powiązany ze znanym inwestorem Leszkiem Czarneckim, a będący wiodącym akcjonariuszem Getin Banku i Noble Banku, zdecydował o ich...

Getin Holding, powiązany ze znanym inwestorem Leszkiem Czarneckim, a będący wiodącym akcjonariuszem Getin Banku i Noble Banku, zdecydował o ich połączeniu (potrzebna jest jeszcze zgoda KNF). Powstały w wyniku połączenia bank będzie nazywał się Getin Noble Bank i jak twierdzą przedstawiciele holdingu, będzie bankiem w pełni uniwersalnym (Getin Bank jest bankiem detalicznym, Noble Bank jest zaś nastawiony na zamożniejszych klientów i bankowość inwestycyjną). – Celem połączenia jest dalszy dynamiczny rozwój obu banków i wejście do pierwszej piątki banków działających w Polsce – wyjaśnia Artur Wiza, członek zarządu Getin Holding. Suma bilansowa połączonych banków wyniesie 29,6 mld zł.

Getin Bank to jeden z największych reklamodawców wśród banków – w ub.r. na reklamy w prasie, radiu, telewizji i na outdoorze wydał blisko 59 mln zł (dane brutto, źródło: Expert Monitor), o 15,2 mln zł niż w 2007 r. Z kolei Noble Bank od końca grudnia prowadzi drugą w swojej historii dużą (z wykorzystaniem telewizji) kampanię wizerunkową zaplanowaną do końca lutego.

Nie wiadomo jeszcze, jak będą wyglądały struktury marketingowe po połączeniu banków. Obecnie dyrektorem marketingu Getin Banku jest Jerzy Prokopczak, a Noble Banku – Katarzyna Grzybczak. Banki informują jedynie, że “do władz nowego banku zostaną powołani menedżerowie spośród członków zarządu obu banków”, a do czasu połączenia szefowie marketingu obu banków nadal będą pełnili swoje funkcje.

Kreacje kampanii reklamowych dla Getin Banku, w których występuje aktor Piotr Fronczewski, przygotowuje EP Creative Services, kampanię wizerunkową Noble Banku zrealizowała zaś agencja Jasieński/Stadnicki Advertising. Media dla obu banków planuje i kupuje dom mediowy MediaVest.

Getin Bank ma również wyspecjalizowany w kredytach hipotecznych DomBank, który ma osobny marketing. Ostatnio pracowała dla niego wrocławska agencja Vanilia oraz MediaVest. (MB)