Kraj

CEDC na rynku premium z marką piwa Budweiser

CEDC rozpoczyna pierwszą na polskim rynku kampanię czeskiego piwa Budweiser. Jest to także pierwsza telewizyjna kampania piwnej marki z portfolio...

CEDC rozpoczyna pierwszą na polskim rynku kampanię czeskiego piwa Budweiser. Jest to także pierwsza telewizyjna kampania piwnej marki z portfolio tego marketera.

Spot, który będzie emitowany w stacjach ogólnopolskich, a także m.in. TVN24 i TVN Turbo, przygotowała agencja Hossa. Planowaniem i zakupem medium zajmuje się dom mediowy Brand Connection.

Charakterystyczną cechą filmu jest lektor z czeskim akcentem. Spot kończy się hasłem. “Ceske civo. Ceska cena”

– Chcemy przekazać, że Budweiser, chociaż produkowany w Czechach, jest tańszy od piw importowanych. Do tej pory był postrzegany jako piwo drogie – mówi Jakub Walasek, junior brand manager grupy CEDC.

Dodatkowo reklama podkreśla czeskie pochodzenie, co jest o tyle istotne, że produkt może być mylony z amerykańskim Budweiserem, a piwa amerykańskie nie mają zbyt dobrej opinii w Polsce.

W praktyce Budweiser ma kosztować ok. 3,5 zł za butelkę w hipermarkecie, czyli na poziomie międzynarodowych marek premium, ale produkowanych w Polsce, np. Heineken, Carlsberg i Pilsner Urquell.

Dostępne opakowania to butelka 0,5 i 0,33 l, puszka 0,5 i 5 l oraz beczka KEG. Kampanię wspierają materiały POS. Celów sprzedażowych nie podano. Obecnie marka ma śladowe udziały w rynku.

Kampania Budweisera ma nieco sondażowy charakter, jeżeli efekty będą pozytywne, niewykluczone są działania w sezonie letnim.

W portfolio CEDC są marki piwne takie jak Guinness, Corona i Bitburger.

Amerykański Budweiser jest obecny w Polsce w bardzo ograniczonej dystrybucji, zajmuje się tym niezależna firma. Kilka lat temu Grupa Żywiec próbowała wprowadzić ten produkt, ale bez powodzenia.

(TW)