Kraj

Dialog sprzedał prawo do nazwy klubowi piłkarskiemu Zagłębie Lubin

Dialog Arena to nowa oficjalna nazwa piłkarskiego stadionu w Lubinie. Umowę dotyczącą sprzedaży praw do nazwy obiektu podpisali Piotr Mazurkiewicz,...

Dialog Arena to nowa oficjalna nazwa piłkarskiego stadionu w Lubinie. Umowę dotyczącą sprzedaży praw do nazwy obiektu podpisali Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii Dialog SA, Tomasz Szeląg, wiceprezes Telefonii Dialog SA, oraz Paweł Jeż, prezes klubu piłkarskiego Zagłębie Lubin.

Na lubińskim stadionie zawieszona zostanie wielkoformatowa reklama Telefonii Dialog. Nazwa stadionu pojawi się na billboardach na terenie całego Dolnego Śląska. Umowa między klubem i Dialogiem została podpisana na trzy lata.

W Polsce sprzedaż praw do nazw nieruchomości, zwłaszcza sportowych, jest ciągle rozwiązaniem nowatorskim. Tymczasem na świecie pierwsze transakcje typu naming rights zawarto w latach 80. Jeden z największych stadionów piłkarskich na świecie – w Dortmundzie – nosi nazwę firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna. Na 18 stadionów Bundesligi aż 12 nosi nazwę banku lub koncernu. Stadiony mają m.in.: Commerzbank we Frankfurcie, Allianz w Monachium, Porsche w Stuttgarcie, natomiast Volkswagen patronuje dwóm obiektom – Volkswagen Arena w Wolfsburgu i Volkswagen Halle w Braunschweigu. We Włoszech funkcjonuje Land Rover Arena w Bolonii, fińska Nokia wykupiła zaś prawa do nazwy stadionu w Izraelu – Nokia Arena w Tel Awiwie.

– Inwestycja w nazwę stadionu jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej. Nazwa obiektu będzie się pojawiała w mediach, będą ją powtarzać mieszkańcy regionu i wszyscy kibice. To dla nas najlepsza promocja. Chcemy też, aby nasza marka kojarzyła się ze sportową rywalizacją i emocjami towarzyszącymi wszystkim miłośnikom piłki nożnej, którzy będą gośćmi lubińskiego stadionu – mówi Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii Dialog.

W tym roku Dialog rozpoczął współpracę z Dolnośląskim Związkiem Piłki Nożnej. (BG)