Kraj

Piotr Kośmider, dyrektor zarządzający, odchodzi z McCann Erickson; redukcje w kreacji

Piotr Kośmider, dyrektor zarządzający McCann Erickson, przestaje pełnić obowiązki z dniem 9 lutego br. Kośmider pełnił funkcję dyrektora zarządzającego od...

Piotr Kośmider, dyrektor zarządzający McCann Erickson, przestaje pełnić obowiązki z dniem 9 lutego br.

Kośmider pełnił funkcję dyrektora zarządzającego od kwietnia 2007 roku. Wcześniej związany był m.in. z Grey Worldwide i Leo Burnett. Kośmider nie informuje o swoich planach zawodowych, zapowiada tylko, że pozostaje w szeroko pojętej branży. Następca Kośmidra jest już wybrany, jego personalia zostaną podane w ciągu tygodnia.

Z agencją musiało się rozstać ponadto kilku innych pracowników. Zdaniem Marka Janickiego, prezesa zarządu McCann Erickson, jest to skutek utraty przez agencję dwóch dużych budżetów reklamowych. W ub.r. agencja straciła na poziomie sieciowym obsługę Algidy (w 2008 roku agencja jeszcze pracowała dla tej marki Unilevera, dopiero w 2009 roku nastąpi przekazanie budżetu do DDB), a w bieżącym roku straciła na rzecz Saatchi & Saatchi obsługę dużej części budżetu marki Tymbark (Maspex Wadowice). Wśród zwolnionych pracowników znaleźli się: Grzegorz Kluczykowski i Gilliane Cowie, pracujący dotychczas na stanowisku creative group head, Przemysław Śmiech, copywriter, i Andrzej Grzechnik, ilustrator. Z działu obsługi klienta odeszła Katarzyna Firek, account executive, a z działu administracji – Andrzej Bartkiewicz. (AMS)