Zagranica

Unilever zwiększa zysk, ale nie prognozuje wyników na 2009 r.

Koncern Unilever podsumował IV kwartał ub.r. Mimo słabszej kondycji światowej gospodarki firmie udało się podnieść roczny zysk o 28 proc....

Koncern Unilever podsumował IV kwartał ub.r. Mimo słabszej kondycji światowej gospodarki firmie udało się podnieść roczny zysk o 28 proc. – do kwoty 4,7 mld funtów. Nadal najdynamiczniejszy wzrost sprzedaży firma notuje w krajach rozwijających się, natomiast w Europie Zachodniej wzrost jest na niskim poziomie – ok. 2 proc. w ostatnim kwartale ub.r. Management Unilevera zapowiada, że remedium na kryzys mają być szybsze wdrażanie innowacji, wprowadzanie produktów premium o wyższych marżach, ale jednocześnie zaoferowanie ekonomicznych wersji dotychczasowych marek, tak by konsument miał większy wybór. W związku ze skomplikowaną sytuacją gospodarczą Unilever nie zaprezentował prognoz finansowych na rok 2009. (“BrandRepublic”)