Kraj

ING żegna się reklamowo z Formułą 1

- Grupa ING [ING Bank Śląski oraz towarzystwo ubezpieczeniowe ING, dawniej ING Nationale-Nederlanden - red.] w tym roku nie będzie...

– Grupa ING [ING Bank Śląski oraz towarzystwo ubezpieczeniowe ING, dawniej ING Nationale-Nederlanden – red.] w tym roku nie będzie już reklamowała się w związku ze sponsoringiem Formuły 1 – informuje Roman Jędrkowiak, dyrektor pionu marketingu Grupy ING.

Ma to związek z decyzją centrali ING o wycofaniu się ze sponsorowania teamu Renault F1 z końcem tegorocznego sezonu. To jeden z elementów programu oszczędnościowego ING w związku ze światowym kryzysem finansowym i słabymi wynikami grupy (ub.r. zakończyła stratą 1 mld euro). Według nieoficjalnych informacji Grupa ING wydawała na sponsoring Formuły 1 ok. 75 mln euro rocznie.

W ub.r. ING aktywnie reklamował swój sponsoring Formuły 1. W kampanii reklamowej wystąpił m.in. Marek Kondrat (aktor od lat jest twarzą Grupy ING w Polsce). Spoty nakręcono na torze wyścigowym w Marsylii, Polska była jedynym krajem, w którym centralnie przygotowany spot miał swoją lokalną wersję.

Rok temu przy okazji uruchamiania platformy komunikacyjnej związanej z wyścigami F1 przedstawiciele Grupy ING przyznali, że wyścigi Formuły 1 stają się coraz bardziej popularne w Polsce (m.in. dzięki sukcesom Roberta Kubicy w zespole BMW Sauber), więc ING uznało, że sponsoring zespołu Renault wraz z aktywnym wsparciem marketingowym bardzo dobrze posłużą do podnoszenia świadomości marki ING oraz generowania nowego biznesu. (MB)