Kraj

PENTOR WPROWADZA DWA NOWE PRODUKTY BADAWCZE

Visionary Shoppers na licencji Simulation Research oraz MicroTest na licencji Research International to dwa produkty wprowadzane na polski rynek przez...

Visionary Shoppers na licencji Simulation Research oraz MicroTest na licencji Research International to dwa produkty wprowadzane na polski rynek przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor SA. Visionary Shopper umożliwia testowanie “produktów bez produktów w sklepach bez sklepów czy opakowań bez opakowań”. Dzięki zastosowaniu technik wirtualnych można poznawać zachowania klientów, imitując wygląd półek w sklepach, zmieniając bodźce marketingowe itp. W założeniu Pentoru ma to pozwolić na zrezygnowanie z bazowania wyłącznie na opiniach i intencjach. Narzędzie może testować różne scenariusze cenowe oraz mierzyć efektywność kilku strategii cenowych przed zastosowaniem ich w rzeczywistości. MicroTest to z kolei urządzenie badawcze wykorzystywane przy wprowadzaniu nowej marki na rynek, odnawianiu marki oraz rozszerzaniu linii. Narzędzie to pozwala prognozować wielkość sprzedaży w ciągu pierwszych dwóch lat po wprowadzeniu produktu na rynek. Daje diagnozę umożliwiającą ukształtowanie marketing-miksu. (MM)