Visionary Shoppers na licencji Simulation Research oraz MicroTest na licencji Research International to dwa produkty wprowadzane na polski rynek przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor SA. Visionary Shopper umożliwia testowanie “produktów bez produktów w sklepach bez sklepów czy opakowań bez opakowań”. Dzięki zastosowaniu technik wirtualnych można poznawać zachowania klientów, imitując wygląd półek w sklepach, zmieniając bodźce marketingowe itp. W założeniu Pentoru ma to pozwolić na zrezygnowanie z bazowania wyłącznie na opiniach i intencjach. Narzędzie może testować różne scenariusze cenowe oraz mierzyć efektywność kilku strategii cenowych przed zastosowaniem ich w rzeczywistości. MicroTest to z kolei urządzenie badawcze wykorzystywane przy wprowadzaniu nowej marki na rynek, odnawianiu marki oraz rozszerzaniu linii. Narzędzie to pozwala prognozować wielkość sprzedaży w ciągu pierwszych dwóch lat po wprowadzeniu produktu na rynek. Daje diagnozę umożliwiającą ukształtowanie marketing-miksu. (MM)