Kraj

Radia najczęściej słuchamy w domu - wynika z badań Millward Brown SMG/KRC

Jak wynika z raportu "Radio 2008" (Radio Track, Millward Brown SMG/KRC), w ub.r. ponad 23 mln osób w wieku 15-75...

Jak wynika z raportu “Radio 2008” (Radio Track, Millward Brown SMG/KRC), w ub.r. ponad 23 mln osób w wieku 15-75 lat słuchało codziennie przynajmniej jednej stacji radiowej. 95 proc. respondentów słuchało stacji radiowej co najmniej raz w tygodniu.

Radio do godz. 15 jest najpopularniejszym medium. Ponad połowa słuchaczy spędza dziennie więcej niż 3 godziny na słuchaniu radia. Prawie połowa pytanych słucha więcej niż jednej stacji w ciągu dnia. Najbardziej do jednej stacji przywiązani są starsi słuchacze (63 proc.). Radio dociera do wielu grup społecznych – rolnicy, emeryci, bezrobotni to 27 proc., dyrektorzy i wolne zawody – 14 proc.

55 proc. respondentów deklaruje, że słucha radia w domu, 25 proc. robi to w pracy, a 16 proc. w samochodzie. Słuchacze stacji radiowych to przede wszystkim osoby w wieku 15-59 lat. Przeważają osoby z wykształceniem średnim (48 proc.) i wyższym (19 proc.), z zarobkami powyżej średniej krajowej.

Radio od 2006 r. utrzymuje udział w rynku reklamowym na poziomie 10 proc. (DD)