Kraj

Monika Kapłan-Gerc dyr. marketingu LPP, trwają prace nad budżetem i strategią

Monika Kapłan-Gerc będzie od 1 kwietnia br. nowym dyrektorem marketingu spółki odzieżowej LPP, właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i...

Monika Kapłan-Gerc będzie od 1 kwietnia br. nowym dyrektorem marketingu spółki odzieżowej LPP, właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Esotiq. Zastąpi Agnieszkę Górską, która odchodzi z firmy. Górska pełniła tę funkcję od sierpnia 2007 r., kiedy ówczesny szef marketingu Mariusz Kozak-Zagozda został dyrektorem kreatywnym w LPP.

Monika Kapłan-Gerc ostatnio, od 2007 r., była dyrektorem marketingu w spółce Artman, do której należały marki House i Mohito. W ub.r. doszło do fuzji LPP i Artmana, która została właśnie sfinalizowana.

Obecnie LPP prowadzi prace nad budżetem reklamowym dla poszczególnych marek na drugą połowę br. Opracowywane są też strategie marketingowe i komunikacyjne dla wszystkich marek w portfolio spółki.

Już gotowe są strategie dla marek Cropp i House, które ze względu na identyczną grupę docelową (młodzież) mocno ze sobą konkurują. Jak mówi Monika Kapłan-Gerc, target obu brandów pozostaje bez zmian, modyfikacji uległy pozycjonowanie, świat marek oraz wartości. Cropp pozycjonowany będzie jako marka bardziej artystowska, oddająca wartości młodych ludzi i życia miejskiego. – Będzie bardziej męska niż uniseksowa – mówi dyr. marketingu LPP.

House z kolei pozycjonowany będzie jako brand uniseksowy. – W tym przypadku będziemy rozwijać kompetencje bycia marką fashion – dodaje Kapłan-Gerc.

Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądać współpraca z dotychczasowymi agencjami obsługującymi obie spółki, czyli Artmana i LPP.

Dotąd dla Artmana pracowały Mediaedge:cia (media), Koledzy (kampania dla marki House), PZL (strategia dla House, komunikacja we własnym zakresie). Dla LPP zaś: Universal McCann (media) i G7 (Cropp). Marka Reserved nie współpracowała w zakresie kreacji z żadną agencją reklamową. Większość kampanii opartych głównie na sesjach zdjęciach powstawały w wyniku współpracy z domami produkcyjnymi.

Prawdopodobnie LPP pozostanie przy dotychczasowym modelu współpracy z agencjami reklamowymi – w zakresie kreacji każda marka ma inną agencję. Już wiadomo, że na pewno będzie tak w wypadku dwóch konkurencyjnych względem siebie marek, czyli Cropp i House. Decyzje w odniesieniu do pozostałych marek jeszcze nie zapadły. Nie wiadomo też, czy LPP pozostanie z dotychczasowymi partnerami, czy będzie dla każdej z marek wybierać nowe agencje.

Podobnie nie są znane dalsze losy współpracy z obsługującymi dotąd LPP i Artmana domami mediowymi. Nie zdecydowano jeszcze, czy spółka będzie pracować w zakresie planowania i zakupu mediów z jednym czy z dwoma dostawcami. Jak mówi Monika Kapłan-Gerc, jest to uzależnione od wysokości budżetu reklamowego przeznaczonego na działania w drugiej połowie br. A ten będzie znany najwcześniej za miesiąc. (BG)