Kraj

GoldenSubmarine planuje rozwój przez akwizycje i zwiększenie przychodów o 25 proc.

Agencja interaktywna GoldenSubmarine rozbudowuje dział strategii, planuje akwizycje i zwiększenie w tym roku przychodów przynajmniej o 25 proc. W najbliższym...

Agencja interaktywna GoldenSubmarine rozbudowuje dział strategii, planuje akwizycje i zwiększenie w tym roku przychodów przynajmniej o 25 proc.

W najbliższym czasie dwuosobowy dział strategii wzmocni osoba zajmująca się planowaniem strategii. Obecnie za dział ten odpowiada Grzegorz Krzemień, wiceprezes GoldenSubmarine. Agencja planuje też rozwój poprzez akwizycje. Prowadzi rozmowy z kilkunastoosobową agencją interaktywną, ale nie zdradza jej nazwy. Nie wiadomo też, kiedy transakcja zostanie sfinalizowana.

Zdaniem Grzegorza Krzemienia fuzje to najlepszy sposób na poszerzenie portfolio klientów. Dodaje, że firma chce w ten sposób m.in. rozwinąć kompetencje kreatywne.

Szefowie GoldenSubmarine chcą w tym roku zwiększyć przychody. – Obserwujemy, że rynek agencji interaktywnych coraz bardziej się konsoliduje, zwłaszcza teraz, w okresie spowolnienia gospodarczego. Zamierzamy aktywnie wykorzystać te czynniki i w kolejnym roku zwiększyć przychody przynajmniej o 25 proc. – deklaruje Michał Grzybkowski, prezes agencji odpowiedzialny za finanse. Wzrost ma wygenerować m.in. bardziej kompleksowa obsługa klientów.

GoldenSubmarine powstała w lutym 2008 r. z połączenia poznańskiej agencji Conecto i warszawskiej agencji Isens. Firma zatrudnia 60 osób i obsługuje 50 klientów. Do największych należą m.in.: Audi, Big Star, EMI Music, Fortis Bank, Grupa Kolastyna, Media Markt, Saturn Polska, Shell Polska i Skoda Auto Polska.

W 2008 r. GoldenSubmarine osiągnęła 8 mln zł przychodów i zysk netto w wysokości 800 tys. zł. (TWI)