Kraj

POLSKI DOM WYDAWNICZY ZAMYKA "101 PORAD"

Zarząd Polskiego Domu Wydawniczego (PDW) podjął decyzję o zamknięciu jednego ze swoich pięciu tytułów. Jest nim miesięcznik "101 Porad". Jego...

Zarząd Polskiego Domu Wydawniczego (PDW) podjął decyzję o zamknięciu jednego ze swoich pięciu tytułów. Jest nim miesięcznik “101 Porad”. Jego potencjał redakcyjny ma zostać wykorzystany przez dwutygodnik PDW “Kobieta i Życie”. W tej chwili trwają prace nad stworzeniem nowej koncepcji tego tytułu. Kieruje nimi Barbara Hołub, ostatnio związana z “Sekretami Kobiet”, serwisem internetowym PDW. Jedną z rozpatrywanych opcji jest zmiana częstotliwości “Kobiety i Życia” na miesięczną. Decyzja o zaprzestaniu wydawania “101 Porad” jest podyktowana najmniejszymi wpływami reklamowymi, jakie generował ten tytuł spośród całej oferty PDW (także, poza dwoma wymienionymi magazynami, są to: “Pani”, “Uroda”, “Smaki i Aromaty”). Dział reklamy PDW właśnie kończy opracowywanie nowej oferty dla reklamodawców. Ceny nie wzrosną. “Pani” i “Uroda” będą sprzedawane oddzielnie. Pakiety pojawią się w wyjątkowych sytuacjach. Z PDW odeszli ostatnio Zbigniew Gajewski, który był dyrektorem-wydawcą, oraz Jacek Kobyliński, dyrektor handlowy. Funkcja dyrektora-wydawcy przestaje istnieć, a koordynacją działań między redakcjami zajmuje się Anna Zajchowska-Burgiel. Obowiązki dyrektora handlowego zostały podzielone. Za pozyskiwanie reklam odpowiedzialna jest Maria Górecka-Warchoł (o czym informowaliśmy wcześniej w Dziennym Serwisie “MiMP”), a dystrybucją zajmuje się Andrzej Rogowski. PDW od paru miesięcy ma nowego właściciela. Jest nim Grupa Multimedialna SA, której większościowym udziałowcem jest PZU Życie, a mniejszościowym TV Familijna. (KP)