Kraj

Era będzie cięła wydatki na reklamę i zatrudnienie

Deutsche Telekom (DT), który kontroluje Polską Telefonię Cyfrową, operatora sieci Era, zapowiedział, że polska spółka wdroży program oszczędności - zmniejszone...

Deutsche Telekom (DT), który kontroluje Polską Telefonię Cyfrową, operatora sieci Era, zapowiedział, że polska spółka wdroży program oszczędności – zmniejszone mają zostać wydatki reklamowe oraz zatrudnienie w spółce.

DT podał wczoraj wstępne wyniki. PTC w I kwartale br. udało się pozyskać 198 tys. klientów, o 8 tys. więcej niż w I kw. 2008 r.

Polska jednak obok Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych została wymieniona w raporcie niemieckiego telekomu jako rynki, które ucierpiały w wyniku kryzysu.

Dodatkowo nasza waluta straciła wobec euro w ciągu roku 26 proc. “W wydatkach operacyjnych spółki znacząco wzrosły także koszty pozyskania klientów” – czytamy w raporcie DT.

Dlatego Deutsche Telekom zapowiedział, że PTC wdroży program oszczędnościowy. Jego celem jest obniżenie kosztów zarówno pozyskiwania, jak i utrzymania klientów sieci. PTC zmniejszy nakłady zarówno na reklamę, jak i zatrudnienie. Wszelkiego rodzaju wydatki i koszty operacyjne mają być od tej pory ściślej uzależnione od rozwoju biznesu. Jak twierdzi właściciel PTC, ma to pozwolić uniknąć skumulowania kosztów w najbliższych kwartałach.

Według danych Expert Monitora PTC wydała w ub.r. na reklamę w mediach 437,7 mln zł (dane brutto, nie uwzględniają rabatów), o blisko 10 proc. więcej niż w 2007 r. (399,3 mln zł).

Wojciech Kliniewski, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej PTC, pytany o możliwą skalę redukcji w wydatkach reklamowych odpowiedział, że raport Deutsche Telekom otrzymał przed paroma godzinami i jest zbyt wcześnie na jakiś komentarz. (MB)