Kraj

NEO FILM WPROWADZA NA RYNEK REKLAMĘ TRÓJWYMIAROWĄ

Wrocławska firma Neo Film wraz z IMAX Corporation planuje produkcję polskich reklam trójwymiarowych. Reklamy wykonane w technologii 3D zapewniają realistyczny...

Wrocławska firma Neo Film wraz z IMAX Corporation planuje produkcję polskich reklam trójwymiarowych. Reklamy wykonane w technologii 3D zapewniają realistyczny i czysty obraz, stwarzając na 8-piętrowym ekranie kinowym iluzję rzeczywistości. Na razie w Polsce pełne wrażenie uczestnictwa w widowisku trójwymiarowym zapewnia jedyne trójwymiarowe kino IMAX w Warszawie, w którego repertuarze znajdują się głównie filmy edukacyjne przedstawiające np. życie w głębinach morskich. Tomasz Zieliński, managing director Neo Filmu, twierdzi, że przeprowadził już pierwsze rozmowy z domami mediowymi i agencjami reklamowymi, które wyrażają wstępne zainteresowanie tym produktem. Jego zdaniem koszt produkcji reklamy wyprodukowanej w technologii trójwymiarowej może być od 50 do 100 proc. wyższy niż zwykłego spotu telewizyjnego, ale jednocześnie każdy taki obraz może być dostosowany do wyświetlania w zwykłym kinie lub w telewizji i jego jakość będzie widoczna nawet na ekranie zwykłego telewizora. Zieliński uważa, że na świecie ta forma reklamy nie jest jeszcze rozpowszechniona, a jedynym do tej pory zrezalizowanym spotem była reklama Peugeota. Wrocławska firma Neo Film powstała przed rokiem i zajmuje się produkcją filmów dokumentalnych i fabularnych. IMAX ma sieć 220 kin na całym świecie. Niedługo kolejne kina mają zostać otwarte w Warszawie i Krakowie. Anna Rekus, dyrektor działu marketingu i PR w IT Poland Cinemas, firmie, która ma wyłączność na budowę kin i emisję filmów IMAX w Polsce, informuje że od września do grudnia 2000 r. filmy w kinie IMAX obejrzało ok. 400 tys. widzów. (PU)