Kraj

52 członków ma na starcie Stowarzyszenie Branży Eventowej

Działający od dwóch lat nieformalnie w ramach portalu społecznościowego Goldenline Event Managers Club przekształcił się w Stowarzyszenie Branży Eventowej (o...

Działający od dwóch lat nieformalnie w ramach portalu społecznościowego Goldenline Event Managers Club przekształcił się w Stowarzyszenie Branży Eventowej (o planach tych informowaliśmy już w DS “MMP” z 7 kwietnia br.). Deklarację członkostwa zgłosiły 52 osoby, m.in. przedstawiciele firm Haxel Events & Incentive i 5 Stars Club Business Travel.

– Głównymi problemami są niejasne zasady organizacji przetargów, brak definicji branży i nieuczciwa konkurencja. Niejednokrotnie dochodziło do sytuacji, w których nasze pomysły realizowane były przez inne firmy. Przystępując do Stowarzyszenia Branży Eventowej, chcielibyśmy głównie skupić się na wypracowaniu kodeksu etyki zawodowej – mówi Kinga Nodzak, PR & marketing manager 5 Stars Club Business Travel.

Podczas spotkania inaugurującego działalność nowej struktury wybrano tymczasowy zarząd, którego kadencja potrwa rok. W skład zarządu weszli: Monika Krusiewicz, inicjatorka powstania Event Managers Club, Andrzej Bagniuk, właściciel firmy Andrus, Jakub Kadłubowski, event manager Rubikon Media, Marta Szdowiak, PR & marketing manager Kombinatu Artystycznego, i Jarosław Figiel, właściciel firmy Exploruj.pl. Przyjęto również statut.

Cele, jakie stawia sobie stowarzyszenie, to m.in.: integracja i konsolidacja branży eventowej, podnoszenie kwalifikacji osób pracujących w branży eventowej, wypracowanie standardów działania między wszystkimi podmiotami, które mają wpływ na organizację eventu, opracowanie kodeksu etyki zawodowej czy popularyzacja eventu jako narzędzia biznesowego.

– Przed nami rejestracja stowarzyszenia oraz przygotowanie strategii rozwoju organizacji. Jak wszystko pójdzie sprawnie, to organizacja zacznie formalnie działać jeszcze przed wakacjami i będziemy mogli sprawnie realizować już projekty, które zaplanowaliśmy na ten rok, m.in. konferencje i regaty branżowe – mówi Monika Krusiewicz. (DD)