Kraj

MPG prognozuje 10-proc. spadek rynku w 2009 r.

Rynek zmniejszył się wartościowo w I kwartale 2009 r. o 8,8 proc. w stosunku do I kwartału 2008 r. -...

Rynek zmniejszył się wartościowo w I kwartale 2009 r. o 8,8 proc. w stosunku do I kwartału 2008 r. – szacuje dom mediowy MPG, który przygotował raport podsumowujący wydatki na rynku mediów.

Według MPG telewizja straciła mniej niż inne media (6,2 proc.), a wśród stacji w porównaniu z ub.r. najwięcej zyskały kanały tematyczne Polsatu (+51,9 proc.) i kanały tematyczne Discovery (+39,3 proc.). Najwięcej straciło zaś TVN24 (-22 proc.). Spośród głównych stacji najmniejszy spadek odnotowało TVN.

Według szacunków MPG najwięcej w I kwartale br. straciły kanały komunikacji niestandardowej oraz prasa, a jedynym medium, które odnotowało wzrost (7 proc.), był internet.

Analizy agencji pokazują, że dwudziestu największych reklamodawców średnio zredukowało budżety o 15 proc.

Na cały 2009 r. MPG zakłada 10-proc. spadek rynku. (JN)