Zagranica

"Zagubieni" i "Heroes" nie tracą potencjału biznesowego mimo mniejszej widowni

Mimo że seriale "Zagubieni" (ABC) i "Heroes" (NBC) w ub.r. traciły udziały w rynku widowni, co potwierdzają dane telemetryczne Nielsena,...

Mimo że seriale “Zagubieni” (ABC) i “Heroes” (NBC) w ub.r. traciły udziały w rynku widowni, co potwierdzają dane telemetryczne Nielsena, produkcje te nie tracą potencjału biznesowego i franczyzowego. Taki wniosek płynie z badania Optimedia (Publicis Groupe), w którym określany jest tzw. wskaźnik CPR (content power ratings). Badanie CPR, które ta agencja mediowa wprowadziła rok temu, analizuje najpopularniejsze seriale telewizyjne, z jednej strony wykorzystując dane telemetryczne, a z drugiej – informacje o obecności tych produkcji w mediach społecznościowych i w projektach crossmediowych, w tym mobilnych i internetowych. Kierownictwo amerykańskiej jednostki Optimedia podkreśla, że projekt wychodzi naprzeciw nowym formom konsumpcji kontentu telewizyjnego, a domy mediowe kupują show, a nie ratingi. (“AdWeek”)