Kraj

Starcom ma badać jednoczesny kontakt z mediami w kolejnej fali Startracka

Dom mediowy Starcom rozpoczyna realizację czwartej już fali badania zachowań mediowych konsumentów i oddziaływania reklamy Startrack. Nowością w IV fali...

Dom mediowy Starcom rozpoczyna realizację czwartej już fali badania zachowań mediowych konsumentów i oddziaływania reklamy Startrack. Nowością w IV fali Startracka będzie analiza zjawiska jednoczesnego kontaktu z kilkoma mediami.

– Chcemy bliżej poznać ten trend, ponieważ z naszych badań jakościowych dowiadujemy się, że młodzi ludzie coraz częściej w tym samym czasie używają internetu, mają włączoną telewizję i słuchają muzyki, a to zjawisko ma ważne implikacje dla planowania mediów. Dodatkowo będziemy również badać jakościowe aspekty kontaktu z komunikacją reklamową w internecie, poszukując takich typów aktywności, które zyskują najwyższą akceptację internatów – mówi Edyta Czarnota, dyrektor ds. badań w grupie Starcom MediaVest.

Próba badania została w tym roku powiększona o reprezentację wsi i małych miast. W ramach badania zostanie przeprowadzonych ponad 2 tys. wywiadów, próba ogólnopolska reprezentatywna dla osób w wieku 15+. Wywiady wykonywane są bezpośrednio w domu respondenta, metodą CAPI. Wyniki zostaną ogłoszone jesienią br.

Pierwszą falę Startracka dom mediowy Starcom zrealizował w 2001 r. Na podstawie analiz wyników pierwszej fali opracowano specjalny wskaźnik SIM opisujący siłę oddziaływania mediów, budowany na podstawie poziomu zaangażowania w konsumpcję mediów i reklam. (JD)