Kraj

Novem wprowadza reklamy ofertowe

Firma marketingu afiliacyjnego Novem wprowadziła tzw. reklamy ofertowe. Jest to narzędzie oparte na tzw. feedach produktowych, czyli pobranym z bazy...

Firma marketingu afiliacyjnego Novem wprowadziła tzw. reklamy ofertowe. Jest to narzędzie oparte na tzw. feedach produktowych, czyli pobranym z bazy danych reklamodawcy zestawie informacji o poszczególnych produktach, takich jak: nazwa, opis, zdjęcie, cena oraz link do strony danego produktu w sklepie. Dane te są zapisywane w pliku XML i poprzez specjalny panel udostępniane wydawcom, czyli zrzeszonym w sieci afiliacyjnej właścicielom witryn.

Wydawcy mogą indywidualnie decydować, które produkty najlepiej odpowiadają internautom odwiedzającym ich serwis i które będą promować. Pobierają automatycznie generowane kreacje reklamowe dla wybranych artykułów i umieszczają je na swoich stronach, np. modele telefonów dla kobiet w serwisach kobiecych. Po kliknięciu w reklamę osoba zainteresowana konkretnym produktem jest kierowana bezpośrednio na jego stronę w serwisie reklamodawcy.

– Reklamy oparte na feedach produktowych znacznie podnoszą konwersję reklamy. Oznacza to, że spośród osób przekierowanych do serwisu reklamodawcy odsetek tych, które dokonały zakupu, jest znacznie wyższy w kampaniach, w których wykorzystano tę technologię. Wyniki 30 kampanii przeprowadzonych przez Commission Junction – jednego z pionierów marketingu afiliacyjnego na świecie – wskazują na wzrost efektywności reklam po wprowadzeniu feedów średnio o 25 proc. Wyższy współczynnik konwersji oznacza większe zyski zarówno dla reklamodawcy, jak i właścicieli witryn – mówi Jacek Pasławski, prezes zarządu Novem. (TWI)