Kraj

Grupa TP ograniczy wydatki na reklamę

Grupa TP miała w I kwartale 4,3 mld zł przychodów (o 4,7 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.), zysk...

Grupa TP miała w I kwartale 4,3 mld zł przychodów (o 4,7 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.), zysk netto spółki spadł zaś aż o 52 proc. – do 328 mln zł. Maciej Witucki, prezes Grupy TP, zapowiedział, że spółka wdroży program oszczędnościowy. Jednym z jego elementów będzie redukcja wydatków reklamowych usług dla konsumentów i biznesu. Spółka nie ujawnia, o ile zamierza zmniejszyć swoje nakłady reklamowe ani czy będzie to dotyczyć reklam wyłącznie marki TP, czy także komórkowego Orange (PTK Centertel należy do Grupy TP). Na przyszły rok przesunięto projekt rebrandingu marki usług szerokopasmowych Neostrada na Orange.

Oszczędności Grupa TP chce też uzyskać poprzez renegocjację kontraktów z dostawcami usług. Nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy TP podjęła już renegocjacje z domem mediowym i usługodawcami w zakresie planowania i zakupu mediów (stacje telewizyjne, radiowe, wydawcy prasowi, firmy reklamy zewnętrznej etc.) oraz jakich oszczędności w budżecie mediowym oczekuje z tego tytułu. – Obecnie prowadzimy ocenę i weryfikację naszych planów inwestycyjnych, a szczegóły programu oszczędnościowego będą ustalane do końca czerwca – twierdzi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

W zakresie planowania i zakupu mediów Grupę TP obsługuje Mediaedge:cia. Dla marketera pracuje kilka agencji reklamowych, ostatnio m.in.: Leo Burnett i Publicis.

Według danych Expert Monitora (dane cennikowe) Telekomunikacja Polska SA w ub.r. na reklamy wydała 181 mln zł, a Orange (Centertel) – 409 mln zł.

Jak donosi PAP, w ramach oszczędności Grupa TP wstrzymuje też zakupy sprzętu IT, licencji, software’u oraz wydatki na sponsoring, cele charytatywne i imprezy (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne). O jedną czwartą ma też zostać zredukowana flota samochodowa licząca obecnie ok. 1 tys. samochodów. (MB)