Kraj

Pentor RI włącza do badań wywiady przez telefony komórkowe

Pentor Research International udoskonalił metodę realizacji sondaży telefonicznych na ogólnopolskich próbach telefonicznych polegającą na łączeniu wywiadów wykonywanych na telefony stacjonarne...

Pentor Research International udoskonalił metodę realizacji sondaży telefonicznych na ogólnopolskich próbach telefonicznych polegającą na łączeniu wywiadów wykonywanych na telefony stacjonarne i komórkowe. Wprowadzona modyfikacja jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na polskim rynku. Dotychczasowy system ograniczający badania telefoniczne do wywiadów z posiadaczami telefonów stacjonarnych sprawiał, że uzyskiwane próby reprezentowały coraz mniejszą część populacji dorosłych Polaków.

– Wobec szybko spadającej penetracji telefonów stacjonarnych i szybko rosnącego wpływu telefonów komórkowych włączenie do sondaży wywiadów wykonywanych na telefony komórkowe stało się konieczne, aby w dalszym ciągu można było mówić o reprezentatywności prób telefonicznych dla całej populacji – mówi Krzysztof Siekierski, client service director Pentor Research International.

Nowe podejście do badań telefonicznych ma pozwolić objąć badaniem około 90 proc. populacji Polski (posiadacze telefonu stacjonarnego lub komórkowego), osoby trudno uchwytne w domu, które przy dotychczasowym podejściu pozostawały prawie poza sondażami, i uzyskać większą zbieżność wyników między sondażami realizowanymi metodą wywiadów bezpośrednich i wywiadów telefonicznych. (JP)