Przetargi

Pentor zbada na zlecenie TVP wybrane programy TV

Instytut Pentor Research International zbada na zlecenie Telewizji Polskiej wybrane programy telewizyjne metodą jakościową. To wynik wygranego przetargu, o którym...

Instytut Pentor Research International zbada na zlecenie Telewizji Polskiej wybrane programy telewizyjne metodą jakościową. To wynik wygranego przetargu, o którym pisaliśmy w DS “MMP” z 21 maja br.

Instytut pokonał w konkursie sześciu innych konkurentów. Obok Pentora w przetargu uczestniczyli: 4P Research Mix, Millward Brown SMG/KRC, TNS OBOP, GfK Polonia, Ipsos Polska i Synovate.

Badania dotyczyć mają zarówno programów wyemitowanych, jak i nowych. W przypadku programów już emitowanych instytut zajmie się m.in. oceną, w jaki sposób postrzegana jest kategoria danego programu, jak jest on odbierany na poziomie emocjonalnym i racjonalnym, w jakim stopniu widzowie identyfikują się z nim, a także jakie są możliwości wprowadzenia w nim zmian oraz jego promocji.

W przypadku nowych audycji określany będzie poziom zrozumienia programu, identyfikacji z programem, zostaną określone jego unikatowość oraz oczekiwane pozycjonowanie w ramówce (czas, częstotliwość emisji).

Pentor będzie pracować dla TVP przez rok od daty zawarcia umowy. Telewizja Polska zapłaci instytutowi za zrealizowane badania nieco ponad 200 tys. zł brutto. (BG)