Kraj

Komercyjne wdrożenie badań single source firmy CMR prawdopodobnie we wrześniu

Komercyjne wdrożenie badań single source nastąpi prawdopodobnie we wrześniu br. Obecnie wciąż prowadzone są testy tego projektu rozwijanego przez firmę...

Komercyjne wdrożenie badań single source nastąpi prawdopodobnie we wrześniu br. Obecnie wciąż prowadzone są testy tego projektu rozwijanego przez firmę Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

W panelu single source gromadzone są jednocześnie informacje o oglądalności telewizji, czytelnictwie prasy, korzystaniu z internetu oraz zakupach w gospodarstwach domowych. Dotychczas takie dane pochodziły z czterech różnych paneli.

W panelu CMR zastosowano nowe metody zbierania danych, np. pomiar oglądalności telewizji odbywa się w sposób pasywny z zastosowaniem pilotów podczerwieni noszonych przez badanych, a w pomiarze czytelnictwa wykorzystywana jest aplikacja telefonów komórkowych, która umożliwia skanowanie kodów kreskowych oraz ich bieżący transfer do bazy danych.

Produkt adresowany jest zarówno do marketerów, jak i domów mediowych. Niedawno udziałowcem w CMR została firma badawcza PBS DGA. (TW)