Zagranica

"Cyfrowi konsumenci" bardziej lojalni wobec marek

"Cyfrowi konsumenci" są bardziej lojalni wobec marek - wynika z badania firmy Millward Brown. Chodzi o osoby, które albo kupiły...

“Cyfrowi konsumenci” są bardziej lojalni wobec marek – wynika z badania firmy Millward Brown. Chodzi o osoby, które albo kupiły produkt przez internet, albo szukały go za pośrednictwem sieci.

Badanie bazuje aż na 100 tys. wywiadów przeprowadzonych w 24 krajach i 8 tys. marek. Średnio konsumenci cyfrowi są o 15 proc. bardziej lojalni wobec marek niż osoby, które nabyły produkt w sklepie. Różnica ta jest najwyższa w przypadku linii lotniczych, a najniższa w przypadku sprzętu IT i oprogramowania. Jeżeli chodzi o różnice między krajami, to lojalność cyfrowych konsumentów jest bardzo wysoka w krajach rozwiniętych, takich jak: Japonia, USA, Wielka Brytania, natomiast niższa na rynkach rozwijających się: w Chinach, na Węgrzech, w Rosji, Meksyku. (“WARC”)