Kraj

Focus Media Group planuje dokonanie trzech akwizycji do końca roku

Agencja Focus Media Group planuje poważne inwestycje. W pierwszej kolejności zamierza przejąć udziały w agencji interaktywnej - zaawansowane rozmowy prowadzone...

Agencja Focus Media Group planuje poważne inwestycje. W pierwszej kolejności zamierza przejąć udziały w agencji interaktywnej – zaawansowane rozmowy prowadzone są z dwiema firmami, decyzja, która z nich wejdzie w skład powstającej grupy, ma zapaść w ciągu trzech, czterech miesięcy. Nie jest to koniec inwestycji. W trakcie negocjacji są jeszcze umowy z dwiema firmami – jedna jest z obszaru produkcyjnego (drukarnia, POS), a także z brokerem mediowym.

Na tym etapie nazwy spółek branych pod uwagę przez Focus Media Group nie zostały podane.

– W ubiegłym roku przeprowadziliśmy gruntowny audyt wewnętrzny, w którym ocenie poddaliśmy nasze procesy wewnętrzne, kompetencje oraz zakres współpracy z klientami – mówi Rafał Kupidura, prezes zarządu Focus Media Group. – Jednym z elementów tego audytu była ankieta przeprowadzona wśród klientów, którzy m.in. wyrazili zainteresowanie poszerzaniem współpracy o nowe obszary. Wychodzimy tym potrzebom naprzeciw.

Według Kupidury budżety dotychczas przeznaczane na ATL trafiają obecnie do innych mediów i chcąc się dalej rozwijać, każda agencja musi poszerzać swoje kompetencje o nowe obszary.

– Klienci coraz chętniej współpracują z takimi partnerami, którzy zapewniają im jeden punkt kontaktu – podkreśla Kupidura.

Agencyjne zakupy mają się zakończyć do końca br. Nie wyklucza się zmiany nazwy agencji w przypadku przejęcia kolejnych firm.

Wszystkie te inwestycje mają też ułatwić debiut grupy Focus Media Group na giełdzie. – Planujemy to na 2011 rok – mówi Kupidura. – I nie będzie to NewConnect.

Wszelkie inwestycje przeprowadzane są z zasobów wypracowanych przez agencje. – Nie mamy kredytów i nie mamy potrzeby, by po nie sięgać – mówi Kupidura.

W 2008 r. agencja wypracowała 1,5 ml zł zysku operacyjnego netto. (AMS)