Kraj

Olympus chce stworzyć nowy segment aparatów fotograficznych

Na 16 czerwca br. Olympus Polska zapowiada premierę nowego modelu aparatu fotograficznego. Projekt jest objęty klauzulą tajności. Producent nie zdradza...

Na 16 czerwca br. Olympus Polska zapowiada premierę nowego modelu aparatu fotograficznego. Projekt jest objęty klauzulą tajności. Producent nie zdradza na razie żadnych informacji dotyczących specyfikacji produktu ani nazwy czy symbolu nowego aparatu.

Monika Maciejewska, kierownik marketingu działu systemów obrazowania w Olympus Polska, mówi jedynie, że nowy aparat ma być modelem, który zapoczątkuje zupełnie nowy segment w rynku aparatów foto. Ma on stanowić połączenie jakości i zaawansowanych funkcji lustrzanek z uniwersalnością i wygodą aparatów kompaktowych.

Dotychczas aparaty fotograficzne dzielono tradycyjnie na kompakty (aparaty bez wymiennych obiektywów, prostsze w obsłudze i z reguły tańsze) oraz lustrzanki (aparaty, do których można dokupić wymienne obiektywy, lampy i inne akcesoria, wyposażone z reguły w lepsze przetworniki, bardziej zaawansowane funkcje, ale jednocześnie dużo droższe). Aparaty kompaktowe stanowią 90 proc. rynku, natomiast segment lustrzanek, mimo że zdecydowanie mniejszy, rośnie szybciej.

Aby wesprzeć debiut swojego tajemniczego modelu, Olympus rozpoczął oryginalną kampanię teaserową. Producent świętuje w tym roku 90-lecie istnienia.

W prasie (magazynach lifestyle’owych i branżowych) pojawiły się reklamy, na których producent pokazuje model aparatu Olympus Pen sprzed pół wieku z hasłem “Since 1959” (model ten był przełomowy w historii Olympusa – mały i łatwy w obsłudze “jak pióro”). Kampania obejmie także internet i być może telewizję. (MB)