Kraj

Według PMR rynek dermokosmetyków może być wart ok. 1 mld zł

Dermokosmetyki, czyli kosmetyki sprzedawane tylko w aptekach, są jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii kosmetycznych. Ich roczna dynamika wzrostu wynosi...

Dermokosmetyki, czyli kosmetyki sprzedawane tylko w aptekach, są jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii kosmetycznych. Ich roczna dynamika wzrostu wynosi kilkadziesiąt procent. Według danych z raportu “Rynek dermokosmetyków w Polsce 2008. Prognozy rozwoju 2008-2010” przygotowanego przez firmę PMR (dane udostępnione przez B’Iota Laboratories) w przyszłym roku segment ten może osiągnąć wartość blisko 1 mld zł. W ub.r. wart był ponad 700 mln zł. Na ten wzrost będą miały wpływ rosnące dochody społeczeństwa oraz wzrost zainteresowania dermokosmetykami spowodowany poprawą świadomości populacji oraz asymilacją wzorców płynących z Zachodu. W Polsce duża część firm kosmetycznych ma swoje linie dermokosmetyczne. Wśród marek produktów są m.in.: Vichy, La Roche Posay, Eucerin, specjalistyczne linie AA, Pharmaceris. (JD)