M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

BRANŻA REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ CHCE OBNIŻKI CZYNSZÓW

Serwis Dzienny | 18 maja 2001, 00:00

Członkowie rady Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) debatują nad podjęciem wspólnych działań, których celem będzie renegocjacja i obniżka stawek czynszów,...

Członkowie rady Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) debatują nad podjęciem wspólnych działań, których celem będzie renegocjacja i obniżka stawek czynszów, na których stoją nośniki tego medium. Jest to efekt pogarszającej się sytuacji na rynku, przede wszystkim w kontekście wejścia w życie zakazu reklamy papierosów pod koniec ub.r. oraz dużego prawdopodobieństwa wyeliminowania przez nowelę ustawy "antyalkoholowej" reklamy piwa. Obie kategorie produktów były do tej pory najsilniej reklamowane w tym medium. Konsekwencją wprowadzonych ograniczeń jest wzrost konkurencji na rynku i spadek cen. Obecnie koszt miesięcznego wynajmu jednej tablicy reklamowej waha się w granicach 100 dol. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że granicą rentowności tego nośnika jest kwota 130 dol. Obniżenie stawek czynszów za lokalizacje wynajmowanych od właścicieli indywidualnych i instytucjonalnych pozwoli ograniczyć tzw. koszty stałe firm reklamy zewnętrznej, które znalazły się obecnie w bardzo trudnej sytuacji rynkowej. Ostateczna decyzja rady IGRZ w tej sprawie zostanie podjęta prawdopodobnie w czerwcu br. Przedstawiciele izby podjęli także uchwałę, w której zadecydowano o zmniejszeniu częstotliwości wydawania raportu ilościowego, który stanowi zestawienie stanu posiadania poszczególnych firm reklamy zewnętrznej, wraz z rozbiciem geograficznym ich sieci nośników. Do tej pory ukazywał się on co kwartał, zaś począwszy od tego roku, będzie wydawany raz na pół roku. "Reklama zewnętrzna nie rozwija się już tak dynamicznie jak dotąd" - kwituje krótko tę decyzję Marek Kuzaka, wiceprezydent rady IGRZ. (JP)

Czytaj więcej na temat: ,