Skoda Auto Polska, po pierwszych pięciu miesiącach tego roku lider sprzedaży nowych samochodów osobowych, jest również liderem wydatków na reklamę w telewizji wśród importerów aut – wynika z danych AGB Nielsen Media Research za pięć miesięcy br.
Marketer wydał na reklamę w stacjach TV 20,3 mln zł. Oznacza to wzrost wydatków o 6,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zwiększenie inwestycji w reklamę TV to element strategii marketingowej Skody.
Jak mówi Tomasz Piasny, kierownik działu PR w Skoda Auto Polska, to przede wszystkim inwestycja w wizerunek marki. Kampanie z lutego i maja br. wprowadzające na rynek nową Skodę Octavię były w dużym stopniu oparte na telewizji. – Dodatkowo w przypadku kampanii taktycznych, wyprzedażowych czy promocji telewizja stała się kanałem, który zdecydowanie mocniej wykorzystujemy. W ubiegłym roku w tych działaniach większą rolę odgrywała prasa – tłumaczy Piasny.
Tym samym Skoda zdetronizowała ubiegłorocznego lidera inwestycji reklamowych w telewizji. Fiat Auto Poland z wydatkami na poziomie 17,1 mln zł spadł na drugie miejsce rankingu. Marketer wydał na reklamę blisko 22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dlaczego – tego nie udało nam się ustalić. Przedstawiciele Fiata nie udzielili odpowiedzi na zadane przez nas pytania. Prawdopodobnie ubiegłoroczne wysokie wydatki na reklamę TV w okresie styczeń-maj związane były z silną kampanią reklamową modelu Fiat 500, kiedy to importer emitował w największych stacjach TV spot reklamowy trwający 90 s. (BG)