Kraj

Lider sprzedaży stawia w komunikacji na telewizję

Skoda Auto Polska, po pierwszych pięciu miesiącach tego roku lider sprzedaży nowych samochodów osobowych, jest również liderem wydatków na reklamę...

Skoda Auto Polska, po pierwszych pięciu miesiącach tego roku lider sprzedaży nowych samochodów osobowych, jest również liderem wydatków na reklamę w telewizji wśród importerów aut – wynika z danych AGB Nielsen Media Research za pięć miesięcy br.

Marketer wydał na reklamę w stacjach TV 20,3 mln zł. Oznacza to wzrost wydatków o 6,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zwiększenie inwestycji w reklamę TV to element strategii marketingowej Skody.

Jak mówi Tomasz Piasny, kierownik działu PR w Skoda Auto Polska, to przede wszystkim inwestycja w wizerunek marki. Kampanie z lutego i maja br. wprowadzające na rynek nową Skodę Octavię były w dużym stopniu oparte na telewizji. – Dodatkowo w przypadku kampanii taktycznych, wyprzedażowych czy promocji telewizja stała się kanałem, który zdecydowanie mocniej wykorzystujemy. W ubiegłym roku w tych działaniach większą rolę odgrywała prasa – tłumaczy Piasny.

Tym samym Skoda zdetronizowała ubiegłorocznego lidera inwestycji reklamowych w telewizji. Fiat Auto Poland z wydatkami na poziomie 17,1 mln zł spadł na drugie miejsce rankingu. Marketer wydał na reklamę blisko 22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dlaczego – tego nie udało nam się ustalić. Przedstawiciele Fiata nie udzielili odpowiedzi na zadane przez nas pytania. Prawdopodobnie ubiegłoroczne wysokie wydatki na reklamę TV w okresie styczeń-maj związane były z silną kampanią reklamową modelu Fiat 500, kiedy to importer emitował w największych stacjach TV spot reklamowy trwający 90 s. (BG)