Kraj

POSTERSCOPE PRZEJĄŁ BROKERA REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ LORD MEDIA

Sfinalizowane zostały ostateczne rozmowy na temat sprzedaży brokera reklamy zewnętrznej Lord Media SA brytyjskiej spółce Posterscope Worldwide (PW). Brytyjczycy stanowią...

Sfinalizowane zostały ostateczne rozmowy na temat sprzedaży brokera reklamy zewnętrznej Lord Media SA brytyjskiej spółce Posterscope Worldwide (PW). Brytyjczycy stanowią część holdingu Aegis Group Plc, do którego należy m.in. sieć domów mediowych Carat (polski oddział działa pod nazwą HMS Carat Polska od 1993 r.). PW jest jednym z największych brokerów reklamy zewnętrznej w Wielkiej Brytanii. W Lord Media SA przejął 100 proc. akcji należących dotychczas po połowie do członków zarządu Piotra Bochińskiego i Raymonda Lorda. Obaj pozostaną w firmie, która przyjmie nazwę Posterscope Polska. Lord ma się zająć otwieraniem kolejnych biur PW na ościennych rynkach lokalnych (w pierwszej kolejności na Węgrzech i w Czechach), zaś Bochiński nadal będzie prowadził firmę w Polsce. W ub.r. do największych klientów firmy Lord Media SA należały agencje reklamowe i domy mediowe: Saatchi & Saatchi, McCann-Erickson, Initiative Media, MediaVest i jej pośredni kupiec HMS Carat Polska. Jak podaje Bochiński, obroty firmy w 1999 r. wyniosły 61 mln zł, zaś w 2000 r. spadły do poziomu 55 mln zł netto. “Negocjacje w sprawie sprzedaży trwały ponad rok. Jedną z przyczyn, które zadecydowały o zbyciu naszych akcji, jest globalizacja rynku. Do tej pory byliśmy postrzegani jako mała, lokalna firma. Teraz jesteśmy częścią dużej, międzynarodowej struktury” – uważa Bochiński. Wysokość transakcji nie została ujawniona. (JP)