Kraj

Aflofarm przenosi budżet radiowy do RMF FM, zwiększa wydatki w TV o 80 proc.

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska przenosi budżet reklamowy z Radia Zet do RMF FM - wynika z naszych informacji. Dotychczas,...

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska przenosi budżet reklamowy z Radia Zet do RMF FM – wynika z naszych informacji.

Dotychczas, od dłuższego czasu (kilku lat) Aflofarm zdecydowaną większość czasu reklamowego kupował w Radiu Zet oraz kilku lokalnych stacjach radiowych i na nich opierał swoją komunikację marketingową, a Radio Zet było jedyną ogólnopolską stacją radiową wykorzystywaną w kampaniach.

Przynajmniej od początku maja br. Aflofarm zmienił strategię lokowania radiowego budżetu. Prawie cały ulokował w RMF FM. Potwierdzeniem tego są dane cennikowe Expert Monitora, z których wynika, że marketer wydał w tym miesiącu na reklamę w Radiu Zet zaledwie 0,58 mln zł (podczas gdy rok temu 5,6 mln zł). W RMF FM natomiast 8,5 mln zł – podczas gdy rok temu nie wydał w tej stacji nic. Jacek Furman, szef marketingu Aflofarmu, pytany o powody zmiany zakresu współpracy z Radiem Zet odmówił komentarza. Z naszych informacji wynika, że umowa pomiędzy marketerem a Radiem Zet dobiegła końca, a Broker FM handlujący czasem reklamowym RMF FM zaproponował Aflofarmowi lepsze warunki handlowe. Obecnie trwa tzw. faza testów współpracy i decyzje mają zapaść w ciągu kilku tygodni.

Aflofarm ponadto zaktywizował w tym roku znacznie swoją obecność w telewizji. Na reklamy na szklanym ekranie firma wydała od stycznia do maja br. o 80 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. – 32,4 mln zł (za AGB Nielsen Media Research). Wydatki na to medium mają według Jacka Furmana stanowić w tym roku znaczną część budżetu reklamowego Aflofarmu. – Kampanie telewizyjne dają znacznie lepsze efekty niż radiowe – uzasadnia Furman. (BG)