Kraj

Green Tank organizuje akcję na temat modyfikacji genetycznej żywności

Właśnie wystartowała kampania "Naturalne geny" przygotowana przez Green Tank, ekodepartament agencji Brainshop U-Boot dla Instytutu Spraw Obywatelskich. Kampania ma na...

Właśnie wystartowała kampania “Naturalne geny” przygotowana przez Green Tank, ekodepartament agencji Brainshop U-Boot dla Instytutu Spraw Obywatelskich.

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na problem żywności modyfikowanej genetycznie oraz odpowiedniego znakowania na etykietach produktów.

Pretekstem do rozpoczęcia debaty na ten temat stało się zorganizowane w Instytucie Teatralnym śniadanie prasowe z udziałem ekspertów w zakresie żywienia i biotechnologii (prof. Ewa Rembiałowska, Ewa Sieniarska, Urszula Sołtysiak, Piotr Petryka) oraz znanych osób (Reni Jusis, Bartłomiej Topa). Przysmaki pochodzące wyłącznie z ekologicznych upraw i nieskażone organizmami zmodyfikowanymi genetycznie przygotował Grzegorz Łapanowski. Za zorganizowanie śniadania odpowiedzialna była Trattoria PR.

Jednocześnie ruszyła strona www.naturalnegeny.pl, na której można zapoznać się z informacjami na temat żywności modyfikowanej genetycznie oraz podpisać petycję w sprawie wprowadzenia oznakowania na etykietach produktów spożywczych. (JP)