Kraj

Nowa cykliczność "Wprost Light" ma ułatwić osiągnięcie 100 tys. egz.

AWR "Wprost" zmieniło cykliczność wydawania nowego magazynu "Wprost Light" - z tygodniowej na dwutygodniową. Jak tłumaczy Amadeusz Król, prezes wydawnictwa,...

AWR “Wprost” zmieniło cykliczność wydawania nowego magazynu “Wprost Light” – z tygodniowej na dwutygodniową. Jak tłumaczy Amadeusz Król, prezes wydawnictwa, po analizie rynku tytułów z segmentu people spółka uznała, że cykl dwutygodniowy pomoże szybciej osiągnąć założoną średnią sprzedaż. Ma ona wynieść około 100 tys. egz. Obecnie według szacunków firmy sprzedaż tytułu kształtuje się na poziomie ponad 80 tys. egz.

Miesiąc temu wydawca obniżył także cenę egzemplarzową swojego głównego tygodnika “Wprost”. Obecnie kosztuje 4,90 zł (od stycznia br. 5,50 zł). – Obniżka związana jest z faktem, że prasa w czasach kryzysu jest jednym z dóbr, z których ludzie rezygnują, ograniczając wydatki. Widać to w spadkach sprzedaży we wszystkich segmentach i magazynach, i prasie codziennej – mówi Król.

Głównym powodem ostatniej podwyżki był wysoki kurs euro, który przekładał się na wzrost kosztów produkcji. Wydawca liczy, że obniżka ceny wpłynie na kilkuprocentowy wzrost sprzedaży, który pomoże zrekompensować mniejsze wpływy. (JD)