Kraj

MEDIAX W ROZSYPCE

Jak już informowaliśmy wcześniej los branżowej platformy reklamowej MediaX (właściciel - Efarm) jest najprawdopodobniej przesądzony. Spółka, mimo wielomiesięcznych poszukiwań nie...

Jak już informowaliśmy wcześniej los branżowej platformy reklamowej MediaX (właściciel – Efarm) jest najprawdopodobniej przesądzony. Spółka, mimo wielomiesięcznych poszukiwań nie znalazła inwestora, który umożliwiłby dalsze finansowanie projektu. Z racji niezapłaconego czynszu za wynajem biura, jego właściciel DH Arka z Warszawy rozwiązał z MediaX umowę o wynajem w trybie natychmiastowym. 23 maja, czyli dzisiaj dyrekcja Arki złoży wniosek do sądu o upadłość MediaX i Efarmu – wcześniej nas poinformowano, że wniosek taki został już złożony i uprzedził działania w tym kierunku zarządu MediaX. Jakkolwiek by nie było pracownicy platformy nie mogą już wejść do biura – zamki wymieniono, prąd został wyłączony. Nieznane są losy ich zaległych pensji. Według obietnic Davida Williamsa, prezesa MediaX, pracownicy powinni się zgłosić do biur Millennium Capital, głównego inwestora Efarmu, w piątek w celu rozwiązania umowy. Ok. 50-osobowy zespół obawia się formy, w jakiej nastąpi rozwiązanie umowy o pracę. MediaX i Efarm zalegają z wypłatami za kwiecień.

Klienci platformy twierdzą, że nie zostali poinformowani o sytuacji spółki. Anna Kęsicka, specjalista ds. PR wydawnictwa Parkiet twierdzi, iż wydawnictwo nie zostało oficjalnie poinformowane o sytuacji MediaX. Według Joanny Waszczak, szefa biura reklamy TVP3 Katowice, MediaX nie wywiązało się z żadnych zobowiązań. TVP3 jest oburzone potraktowaniem jednej z firm cateringowych poleconych przez stację, której platforma od kilku miesięcy winna jest 2,5 tys. zł. Na listy wysyłane przez TVP3 ponaglające spłatę długu MediaX odpowiedziało mailem o treści, że nie zapłacą żadnych pieniędzy. Waszczak nie była zaskoczona sytuacją MediaX, gdyż informacje na temat problemów finansowych pojawiały się już od pewnego czasu. W marcu dostała broszurę, w której MediaX informowało o poszukiwaniach inwestora strategicznego.

MediaX rzeczywiście poszukuje od dawna inwestora. Jej sytuacja była już trudna pod koniec ub. r. a więc tuż po oficjalnym wejściu na rynek. Jako potencjalnych inwestorów wskazano m.in. Enterprise Investors, Intel Poland Development i bmp Polska. Jacek Siwicki, partner zarządzający Enterprise Investors stwierdził, że nic mu nie wiadomo na temat rozmów w sprawie wykupu udziałów w e-farmie i MediaX. Nie wykluczył możliwości, że wpłynęła taka oferta, jednak nie weszło to w fazę konkretnych negocjacji. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, fundusz bmp Polska prowadził najdalej zaawansowane rozmowy z Efarmem. Powodem niedojścia do skutku inwestycji była zbyt wygórowana cena. Piotr Pajewski z bmp Polska skomentował nasze pytania stwierdzeniem: “Nie potwierdzam i nie zaprzeczam”. Przedstawiciele Intel Poland Development odmówili jakichkolwiek komentarzy, uzasadniając to obowiązującą polityką firmy, która zakłada, że nie informuje się o prowadzonych negocjacjach. Nie wiadomo, czy MediaX i Efarm mają szansę na znalezienie inwestora. Z naszych informacji wynika, że jutro, w czwartek mają się odbyć dwie prezentacje dla potencjalnego partnera. (i-biz)