Kraj

9 lipca - rekordowe udziały pakietu At Max w grupie komercyjnej

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że pakiet kanałów tematycznych At Max oferowany przez dom sprzedaży At Media 9...

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że pakiet kanałów tematycznych At Max oferowany przez dom sprzedaży At Media 9 lipca br. zanotował rekordowy udział w rynku widowni komercyjnej. SHR (udział w rynku widowni) w grupie wiekowej 16-49 wyniósł 16,7 proc., co było najlepszym wynikiem w tym dniu. Tym samym pakiet At Media po raz pierwszy miał największe udziały. Na drugiej pozycji był Polsat z SHR 15,8 proc., kolejne miejsca zajęły główne stacje TVP (TVP1 i TVP2 miały po 14,5 proc. każda). Dopiero po nich uplasował się TVN z wynikiem 10,5 proc.

– Obecnie z największym udziałem w rynku oglądalności i 69-proc. zasięgiem oferta At Media jest najefektywniejsza w dotarciu do konsumentów mieszkających bliżej centrów dystrybucji i mających wyższe od przeciętnej dochody. Liczymy, że ten historyczny moment zostanie zauważony przede wszystkim przez reklamodawców, dla których szczególnie ważne jest dotarcie do zamożniejszej części społeczeństwa – a widownia ta jest w stacjach At Media – mówi Maria Wajda, dyrektor operacyjna At Media.

Zdaniem Tomasza Ramzy, niezależnego eksperta, a do niedawna media directora MPG, wynik ten warto odnotować, bo wyraźnie wskazuje na nowe tendencje na polskim rynku TV. – To zjawisko niezwykłe. At Media jeszcze nigdy nie wyprzedziły ogólnopolskich kanałów. To pokazuje, że niszowe stacje z każdym rokiem zyskują na znaczeniu, co odzwierciedla badanie. Ale należy pamiętać, że zawsze w wakacje kanały tematyczne zyskują – dla głównych graczy z rynku TV jest to czas powtórek. Zapewne jesienią wrócimy do wcześniejszego układu sił na rynku – uważa Ramza. (JN, PM)