Zagranica

McGraw-Hill chce sprzedać magazyn "BusinessWeek"

Wydawnictwo McGraw-Hill szuka nabywcy na swój tygodnik "BusinessWeek", który cierpi z powodu spadku na rynku reklamy i wzrostu znaczenia internetu....

Wydawnictwo McGraw-Hill szuka nabywcy na swój tygodnik “BusinessWeek”, który cierpi z powodu spadku na rynku reklamy i wzrostu znaczenia internetu. Jak donosi Bloomberg, McGraw-Hill zatrudnił firmę inwestycyjną Evercore Partners Inc., by sprzedać tytuł rywalizujący z magazynami “Time” i “Fortune”.

Tygodnik “BusinessWeek” zaczął się ukazywać w 1929 r. w Stanach Zjednoczonych. Ma 4,8 mln czytelników w 140 krajach. W 2007 r. pod wodzą red. naczelnego Stephena Adlera magazyn przeszedł gruntowny redesign, by przyciągnąć więcej reklamodawców. Jednak w zeszłym roku liczba stron reklamowych w “BusinessWeeku” spadła o 16 proc., a w I kwartale br. – aż o prawie 38 proc. rok do roku. Konkurencyjne tytuły odczuwają kurczenie się rynku reklamowego, choć w nieco mniejszym stopniu. (“BrandRepublic”)