Kraj

Polacy kupują dzienniki dla zawartych w nich informacji - wynika z badania MacroFAQ

Polacy kupują dzienniki głównie dla zawartych w nich informacji z kraju i ze świata oraz dla wiadomości lokalnych - wynika...

Polacy kupują dzienniki głównie dla zawartych w nich informacji z kraju i ze świata oraz dla wiadomości lokalnych – wynika z najnowszego badania MacroFAQ zrealizowanego przez dom mediowy Macroscope OMD. Badanie miało też na celu wskazanie najskuteczniejszych na podstawie zachowań czytelników miejsc na reklamę.

Czytelnicy prasy codziennej deklarują czytanie około 61 proc. zawartości poszczególnych wydań. Ponad 75 proc. czytelników dzienników kupuje gazety ze względu na zawarte w nich wiadomości z kraju i ze świata. Ta sekcja jest zazwyczaj umieszczona w ścisłej czołówce pisma, na bliskich stronach. Zgodnie z odpowiedziami czytelników umiejscowienie reklamy na tych właśnie stronach zwiększa szansę na rzeczywisty kontakt z jej treścią.

Kolejnym istotnym aspektem decydującym o kupnie prasy codziennej okazały się przedstawiane na jej łamach wiadomości lokalne – taką odpowiedź wybrało ponad 73 proc. respondentów. Na trzecim miejscu jako czynnik motywujący do zakupu dzienników uplasował się dodatek z programem telewizyjnym. Dołączanie TV-guide’ów wyraźnie zwiększa sprzedaż konkretnych wydań dzienników i okazuje się istotne dla około 42 proc. badanych.

Wbrew przewidywaniom mniej istotne okazały się wszelkiego rodzaju bonusy – dodatki płytowe przyciągają ponad 28 proc. czytelników, serie książkowe są istotne dla ponad 14 proc., a innego typu gadżety, takie jak kalendarze czy notesy, są istotne dla około 12,5 proc. badanych. Osoby, które kupują dziennik dla gadżetu, niekoniecznie są zawsze zainteresowane zawartością pisma. (BG)