Kraj

Whirlpool chce zwiększyć udział w rynku do 15 proc., skupi się na sprzęcie do zabudowy

Whirlpool Polska, producent tzw. dużego AGD, planuje do końca 2010 roku zwiększenie swojego udział w rynku z obecnych 12 proc....

Whirlpool Polska, producent tzw. dużego AGD, planuje do końca 2010 roku zwiększenie swojego udział w rynku z obecnych 12 proc. do 15 proc. i tym samym utrzymanie pozycji wicelidera w segmencie dużego AGD (liderem pozostaje Amica Wronki z 17-proc. udziałem). Docelowo marketer zamierza powalczyć o pozycję lidera w segmencie na polskim rynku.

Kluczowym segmentem, na którym skupi się marketer, jest sprzęt do zabudowy. Obecnie jego sprzedaż stanowi w przychodach Whirlpool Polska ok. 8 proc. sprzedaży, podczas gdy sprzedaż sprzętu wolno stojącego 16 proc. (w strukturze całego rynku AGD sprzęt do zabudowy stanowi 30 proc. sprzedaży, a wolno stojący – 70 proc.).

Zdaniem Ewy Foltyńskiej, dyrektora marketingu w Whirlpool Polska, to właśnie sprzęt do zabudowy ma perspektywy dalszego dynamicznego wzrostu. Wskazują na to wyniki sprzedaży za pierwszą połowę br., kiedy to segment dużego AGD wzrósł o 10 proc., podczas gdy sprzedaż sprzętu AGD wolno stojącego spadła o 3 proc. (wobec analogicznego okresu ub.r.).

Foltyńska zapowiada rozszerzenie wybranych kategorii produktów o segmenty cenowe, w których marketer nie był obecny.

W br. z powodu oszczędności marketer zaniechał działań ATL wspierających jego produkty. Nie wiadomo, jaka będzie strategia marketingowa na przyszły rok. Będzie to uzależnione od wielkości budżetu przeznaczonego na wsparcie reklamowe będącego pochodną tegorocznych wyników finansowych spółki. Wiadomo jedynie, że Whirlpool zamierza kontynuować akcje i promocje konsumenckie w punktach sprzedaży oraz organizować wspólne akcje promocyjne z sieciami handlowymi. – W komunikacji postawimy na silniejsze niż dotychczas działania w internecie, bo znacznie wzrasta sprzedaż sprzętu AGD w tym kanale – zapowiada Ewa Foltyńska.

W zakresie planowania i zakupu mediów Whirlpool Polska współpracuje z ZenithOptimedia Group, natomiast w zakresie kreacji nie ma stałej agencji reklamowej. Niewykluczone jednak, że przeprowadzi przetarg mający wyłonić agencję do obsługi full service. (BG)