Kraj

Campus i Sony sponsorują wyprawę na Syberię

Partner ekspedycji Syberia Expedition 2009, firma Sport Management Polska (SMP), pozyskał dla niej dwóch sponsorów: głównego - markę Campus -...

Partner ekspedycji Syberia Expedition 2009, firma Sport Management Polska (SMP), pozyskał dla niej dwóch sponsorów: głównego – markę Campus – oraz partnera fotograficznego – firmę Sony. Umowy sponsorskie mają charakter projektowy, ale jak podkreśla Grzegorz Kita, prezes zarządu SMP, kontynuacja współpracy jest bardzo prawdopodobna. Sponsorzy otrzymali m.in. powierzchnię reklamową na strojach i samochodach, na stronie internetowej, prawa tytularne, prawa do wykorzystania wizerunku uczestników, a także prawa autorskie do zdjęć i materiałów wideo. Wartość umów jest objęta klauzulą poufności.

Cele podróżnicze ekspedycji to pokonanie bardzo trudnej trasy wzdłuż Bajkalsko-Amurskiej Magistrali Kolejowej oraz mongolskiej części pustyni Gobi. Wyprawa ma też dwa cele społeczne – dostarczenie darów do syberyjskiej wsi Wierszyna zamieszkiwanej przez potomków polskich emigrantów, fotograficzne udokumentowanie ich obecnej sytuacji oraz przybliżenie jej Polakom. (MF)