Kraj

Mars Polska w kryzysie też rośnie, choć z mniejszą dynamiką

Trudna sytuacja na rynku związana z kryzysem gospodarczym odczuwalna jest również przez firmę Mars Polska, która po podsumowaniu pierwszego półrocza...

Trudna sytuacja na rynku związana z kryzysem gospodarczym odczuwalna jest również przez firmę Mars Polska, która po podsumowaniu pierwszego półrocza 2009 r. zanotowała mniejszą dynamikę wzrostu przychodów niż w latach poprzednich, choć nie ujawnia konkretnych danych. – Ciągle rośniemy, głównie dzięki świetnym wynikom sprzedaży karmy dla zwierząt, a naszymi działaniami na rynku słodyczy staramy się zdobywać nowe udziały w rynku, choć nasze aspiracje biznesowe zaplanowane rok temu nie zostały w pełni zrealizowane w związku z sytuacją w gospodarce. Mimo to wyniki sprzedaży np. dla marki M&M’s są bardzo dobre – w 2009 r. ok. 6-proc. wzrost w porównaniu z I połową 2008 r. – powiedział Jarosław Kutelski, rzecznik prasowy Mars Polska.

W 2008 r. przychody firmy przekroczyły 1,3 mld zł (dane własne Mars Polska).

Jak mówi Jarosław Kutelski, budżet reklamowy w tym roku pozostał na bardzo podobnym poziomie jak w ubiegłym, a dzięki niższym cenom reklam liczba GRPs faktycznie wzrosła. – Mars Polska stale inwestuje w swoje marki, a naszym celem jest umacnianie pozycji na rynku i przygotowanie dobrej pozycji wyjściowej na lepsze czasy – dodaje Kutelski. – Dynamiczna sytuacja na rynku powoduje planowanie na krótszy okres niż w warunkach stabilnej i rosnącej gospodarki. Obserwujemy zachowania konsumentów i staramy się możliwie w pełni je zaspokoić.

Przykładem może być właśnie wprowadzona na rynek nowa wersja flagowego batona firmy – Snickers +20% Extra Free. W tym roku Mars wprowadził również nowe warianty innych marek, np.: Twix White, Twix Cappuccino, Bounty Dark Chocolate, a także największe 210-gramowe opakowanie M&M’s w stojących saszetkach.

W przypadku realizacji kampanii ATL Mars sieciowo współpracuje z agencjami TBWA i BBDO.

Firma Mars Polska jest częścią rodzinnej firmy Mars Incorporated, działa w kilku autonomicznych segmentach biznesowych: karma dla zwierząt domowych, batony i wyroby czekoladowe, gumy do żucia i produkty cukrowe, dania gotowe, napoje gorące. (AMS)