Kraj

Promocja "Dziennika Gazety Prawnej" głównie sprzedażowa; dziennik bez "WSJ"

Działania reklamowe "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) będą obejmowały przede wszystkim akcje prosprzedażowe. Zostanie na to przeznaczona większość wydatków marketingowych....

Działania reklamowe “Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) będą obejmowały przede wszystkim akcje prosprzedażowe. Zostanie na to przeznaczona większość wydatków marketingowych. Wydawca nie podaje jednak dokładnej wartości budżetu na promocję na ten rok. Przy realizacji kampanii Infor Biznes będzie współpracował z domem mediowym MediaVest, który w lutym br. wygrał obsługę mediową “Gazety Prawnej”. Za działania kreatywne wydawca odpowiada we własnym zakresie.

W ocenie Dariusza Piekarskiego, prezesa Infor Biznes, realizacja kampanii sprzedażowych dla “Gazety Prawnej” dała wydawnictwu wystarczające doświadczenie i kompetencje w tym zakresie, dlatego spółka nie będzie szukała zewnętrznej agencji reklamowej.

Pierwszy numer “Dziennika Gazety Prawnej” pojawi się 14 września br. Od początku z winiety zniknie partner gospodarczy “The Wall Strett Journal”, z którym tytuł współpracował, gdy jego wydawcą był Axel Springer Polska. Dotychczasową sekcję biznesową “Dziennika” zastąpią “Forsal” i “Financial Times”, partner “Gazety Prawnej”.

– Wybierając termin debiutu gazety, kierowaliśmy się tym, iż jesień to okres, kiedy ustalane są przyszłoroczne budżety reklamowe. W ciągu najbliższych miesięcy chcemy wypracować takie dane, aby mieć argumenty dla reklamodawców. W tym czasie zapadają także decyzje odnośnie do zakupu prenumeraty – mówi Piekarski. Przypomnijmy, że tytuł “Dziennik Gazeta Prawna” w monitoringu ZKDP i PBC zastąpi “Gazetę Prawną”, a “Dziennik” zniknie z danych (patrz DS “MMP” z 24 sierpnia br.). Gwarantowany poziom sprzedaży ma wynieść 110 tys. egz. (JD)