Przetargi

Polkomtel wybiera dom mediowy; wkrótce ma ruszyć przetarg Playa

Polkomtel, operator m.in. sieci Plus GSM, zaprosił domy mediowe do przetargu, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Pytanie o zainteresowanie udziałem w postępowaniu...

Polkomtel, operator m.in. sieci Plus GSM, zaprosił domy mediowe do przetargu, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Pytanie o zainteresowanie udziałem w postępowaniu otrzymało kilka agencji. Jak wynika z naszych informacji, jest wśród nich m.in. Universal McCann, który obsługuje budżet Polkomtela od 1996 r., a obronił go w przetargu rozstrzygniętym pod koniec 2007 r.

Domy mediowe przed otrzymaniem briefu przetargowego Polkomtela będą musiały podpisać klauzulę poufności i wyłączności. Nie udało nam się wczoraj skontaktować z klientem, by zapytać o plany dotyczące dalszego przebiegu przetargu.

Przypomnijmy, że przed wakacjami audyt mediowy zakończył P4, operator sieci Play (patrz m.in. DS “MMP” z 8 czerwca br.), konkurent Polkomtela na rynku GSM. Według naszych informacji prowadzone są już rozmowy związane z planami rozpoczęcia przetargu. Audyt Playa realizowała firma Media Strategy Warsaw.

Według danych cennikowych Expert Monitora za 2008 r. Polkomtel plasował się w top 5 największych reklamodawców z wydatkami na poziomie 420 mln zł. P4 w tym samym czasie wydał na reklamę w mediach niespełna 200 mln zł. Budżet mediowy Playa obsługuje od 2008 r. ZenithOptimedia Group. (JN)