Przetargi

Turcja wyda 800 tys. dol. na kampanię w Polsce w 2010 r.

Tureckie Ministerstwo Kultury i Turystyki ogłosiło przetarg na realizację przyszłorocznej kampanii promującej Turcję jako miejsce wakacyjnego wypoczynku i kraj o...

Tureckie Ministerstwo Kultury i Turystyki ogłosiło przetarg na realizację przyszłorocznej kampanii promującej Turcję jako miejsce wakacyjnego wypoczynku i kraj o ciekawej kulturze. Na realizację kampanii w Polsce ministerstwo przeznaczyło 800 tys. dol. (2,3 mln zł według aktualnego kursu). Zainteresowane agencje (zarówno kreatywne, jak i mediowe) mogą składać swoje propozycje strategii kampanii, mediaplanu, propozycje kreatywne wraz z informacjami o agencji (m.in. lista klientów, doświadczenie w realizacji tego typu kampanii, obroty w latach 2006-2008) do Biura Kultury i Turystyki Turcji w Berlinie do 8 października br.

Założeniem kampanii jest zwiększenie liczby zagranicznych turystów odwiedzających Turcję w 2010 r. o 6 proc., a przychodów z turystyki o 8 proc.

W 2008 r. Turcję odwiedziło 26,3 mln zagranicznych turystów, o blisko 13 proc. więcej niż w 2007 r. (23,3 mln). Od stycznia do lipca br. kraj odwiedziło 15 mln turystów. W ub.r. Turcję odwiedziło 218,4 tys. Polaków, o ponad 50 proc. więcej niż w 2007 r. (143,1 tys.), a w ciągu 7 miesięcy br. – już ponad 236 tys.

Przychody Turcji z turystyki wzrosły w ub.r. o 18,5 proc. – do 22 mld dol. i stanowiły 3 proc. PKB kraju.

Łącznie na kampanie reklamowe promujące ten kraj na świecie w przyszłym roku Turcja przeznaczyła 45 mln dol. (MB)