Zagranica

Nokia inwestuje w przedsięwzięcia społecznościowe

Producent telefonów Nokia kupił serwis społecznościowy Plum specjalizujący się w budowaniu małych społeczności, takich jak np. rodziny albo sąsiedzi. Nokia...

Producent telefonów Nokia kupił serwis społecznościowy Plum specjalizujący się w budowaniu małych społeczności, takich jak np. rodziny albo sąsiedzi. Nokia chce w ten sposób zwiększyć swój udział w rynku mediów społecznościowych.

Mająca siedzibę w Bostonie sieć Plum, która zatrudnia 10 osób, stanie się częścią działu Nokia Location Unit. Tworzy ona aplikacje do takich serwisów społecznościowych jak Facebook czy Twitter. Plum powstał w 2006 roku jako społecznościowy serwis bukmacherski. Założyli go Hans Peter Broendmo i Margaret Olsen. Nokia kontynuuje inwestycje w projekty społecznościowe. W 2008 roku kupiła niemiecki serwis Plazes. (“BrandRepublic”)