Kraj

XL wraca z kampanią do telewizji, chce pokonać Tigera

Spółka XL Energy Marketing prowadzi kampanię reklamową wspierającą napój energetyczny XL Energy Drink. Tym samym wraca z komunikacją tego produktu...

Spółka XL Energy Marketing prowadzi kampanię reklamową wspierającą napój energetyczny XL Energy Drink. Tym samym wraca z komunikacją tego produktu do telewizji po blisko czteroletniej przerwie. Ostatni raz bowiem spoty TV promujące XL emitowano na przełomie 2005 i 2006 roku.

Celem dwutygodniowej kampanii jest poinformowanie konsumentów o nowym smaku (cranberry) napoju i jego promocyjnej cenie. Aktualna wynosi 1,99 zł za puszkę o pojemności 0,25 l. Dotychczas XL w tym opakowaniu sprzedawany był w cenie ok. 4 zł. Cenowo XL pozycjonowany był więc pomiędzy tańszym energetykiem FoodCare, czyli Tigerem (ok. 2,50 zł za puszkę 0,25 l), a droższym Red Bullem (ok. 5-6 zł za puszkę 0,25 l).

Anna Procak z działu marketingu XL Energy Marketing powiedziała, że celem rozpoczętych działań marketingowych jest zwiększenie udziałów rynkowych XL do pozycji nr 1 lub nr 2 na rynku pod względem sprzedaży. Jak zapewniła, na pewno działania te mają pomóc prześcignąć pod względem sprzedaży markę Tiger (w kwietniu – 31 proc. ilościowo wg ACNielsena, lider rynku). Nie wyjaśniła natomiast, czy cena promocyjna XL będzie ceną docelową.

Aktualna kampania obejmuje TVP1 i TVP2. Planowane jest uzupełnienie jej o inne media. Procak nie zdradza jednak, kiedy to nastąpi. Za kreację reklam odpowiada kilka polskich agencji reklamowych, których nazw nie ujawniono, za dobór mediów do kampanii – dział marketingu XL Energy Marketing. (BG)