Kraj

AMS chce badań; przyjrzy się także Postarowi

AMS, największa firma na rynku reklamy zewnętrznej, deklaruje poparcie dla idei wprowadzenia standardu badawczego outdooru i przychyla się do zaprezentowania...

AMS, największa firma na rynku reklamy zewnętrznej, deklaruje poparcie dla idei wprowadzenia standardu badawczego outdooru i przychyla się do zaprezentowania branży metodologii Postar.

Przypomnijmy, że z inicjatywą stworzenia wspólnego projektu badawczego powrócił ostatnio Stroer, który postawił na forum Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej ultimatum: robimy wspólne badanie albo Stroer występuje z IGRZ. Prezes Stroera od kilku lat postuluje wprowadzenie do Polski metodologii Postar.

Wkrótce po ogłoszeniu jego inicjatywy z wątpliwościami wobec postawy IGRZ, która zarekomendowała branży zapoznanie się z metodologią Postar, wystąpił Cityboard Media. Firma ta za stosowny uznaje scenariusz, w którym branża zapoznaje się z ofertą różnych polskich firm badawczych, a w drodze przeglądu ofert decyduje o najodpowiedniejszym dla polskiego rynku rozwiązaniu badawczym. Prezes IGRZ w odpowiedzi na wątpliwości zaznaczył, że Izba nie jest stroną w sprawie, a zaproszenie na prezentację metodologii Postar nie oznacza jej wyboru jako standardu.

Do tego stanowiska przychyla się AMS. – Uważamy za naturalne, że w sytuacji oficjalnego zgłoszenia przez Stroera na forum IGRZ postulatu wprowadzenia Postara na rynek pozostali członkowie Izby, którzy nie znają tej metodologii, muszą się z nią zapoznać – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR w AMS. Zaznacza jednocześnie, że sama prezentacja tej metodologii nie oznacza jej automatycznego przyjęcia. – Musimy dołożyć wszelkich starań, aby przekonać wszystkich potencjalnych uczestników o sensowności takiego lub innego rozwiązania. Im większa liczba firm, zwłaszcza tych o dużym potencjale nośników, weźmie udział we wspólnym projekcie, tym większa szansa na to, że plonem naszych prac będzie spójny standard badawczy – uważa szefowa marketingu AMS.

Jak twierdzi – metodologia Postar jest jej spółce dobrze znana. – Naszym zdaniem dzięki uzupełnieniu jej o solidną podstawę w postaci istniejących w Polsce badań ruchu drogowego (np. BIT), Postar może być naturalnym kierunkiem szukania wspólnego standardu – mówi Grażyna Gołębiowska.

AMS sześć lat temu porozumiał się w sprawie badań z Clear Channel Poland. Efektem było powołanie spółki Polskie Badania Outdooru, która przebadała część nośników. Później udziałowcy PBO prowadzili rozmowy ze Stroerem, rozważając m.in. wprowadzenie Postara na polski rynek. Jednak w efekcie tych rozmów nie zapadły żadne wiążące decyzje. (JN)