Kraj

Planete inwestuje w promocję w internecie

W październiku br. kanał dokumentalny Planete (nadawca Canal Plus Cyfrowy) rozpocznie trzymiesięczną internetową kampanię reklamową. W działaniach wykorzystywany będzie marketing...

W październiku br. kanał dokumentalny Planete (nadawca Canal Plus Cyfrowy) rozpocznie trzymiesięczną internetową kampanię reklamową. W działaniach wykorzystywany będzie marketing szeptany.

Akcja obejmie najpopularniejsze portale społecznościowe. W Facebooku oraz w profilu Planete, do którego obecnie jest zapisanych ponad 1,3 tys. osób, będą zamieszczane informacje o największych hitach filmowych, a w Naszej Klasie zostanie utworzone konto stacji i fankluby poszczególnych dokumentów emitowanych w Planete. Kanał będzie także obecny na najpopularniejszych forach internetowych związanych tematycznie z filmem. Ponadto w YouTube zostaną zamieszczone zwiastuny wybranych premier.

W listopadzie i grudniu zostanie przeprowadzona kampania reklamowa w portalach Onet.pl i Gazeta.pl, na wybranych stronach tematycznych poświęconych filmowi i programowi telewizyjnemu. W listopadzie kampania zostanie rozszerzona o Wirtualną Polskę.

– Celem jesiennej kampanii reklamowej jest wzrost oglądalności kanału poprzez promowanie wybranych filmów dokumentalnych oraz zdobycie nowych telewidzów – mówi Joanna Pogorzelska, dyrektor stacji.

Zdaniem nadawcy najważniejsze hity programowe tegorocznej jesieni to dokument o Carli Bruni, Madonnie, filmy z festiwalu Planete Doc Review oraz wznowienie na życzenie widzów serii przyrodniczej “Ushuaia, czyli “Oblicza Ziemi”. Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja Mamastudio, za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MPG. Budżet kampanii nie został ujawniony. (PM)